Občas sa stane, že aj pri najväčšej snahe zabudnete na jeden nenápadný, ale zato podstatný servisný úkon – vymeniť kvapalinu v ostrekovači za zimnú zmes. Keď potom dorazí studený front a teploty klesnú pod bod mrazu, mnoho vodičov čaká nepríjemné prekvapenie.
Výhodou je, keď máte vykurovanú garáž, do ktorej môžete auto odparkovať, aby trysky ostrekovača odmrzli. Potom je potrebné letnú zmes z nádržky vypumpovať pomocou hadičky, alebo menej sofistikovane – vystriekať ju na okno. Treba len dávať pozor, aby ste nepreťažili elektromotorček ostrekovačov. Následne dolejete mrazuodolnú zmes a problém je vyriešený. Ak nemáte k dispozícii vykurovanú garáž, môžete „zneužiť“ aj podzemné garáže pri nákupných centrách, kde sa zvyčajne drží teplota aj v zime nad nulou.
Proces rozmrazovania sa dá urýchliť aj horúcou vodou. Väčšinou je problémom len zamrznutá kvapalina v hadičkách vedúcich k tryskám, keďže nádržka býva spravidla umiestnená v motorovom priestore, kde je dosť teplo. Preto pomôže, ak pooblievate hadičky a trysky horúcou vodou, prípadne zmesou teplej vody a zimnej zmesi do ostrekovačov.
Ak vás tento problém zastihne na ceste, kde nemáte možnosť a čas auto odparkovať do tepla, je treba najprv vypumpovať kvapalinu z nádržky naliať nemrznúcu zmes a potom začať s rozmrazovaním hadičiek. Keď sa podarí hadičky a trysky spriechodniť, hneď zapneme ostrekovač, aby sa do nich dostala nemrznúca zmes. Horúcu vodu na ceste získate na benzínovom čerpadle, alebo od dobrých ľudí. No v prípade núdze sa fantázii medze nekladú. Zdrojov tepla je všade navôkol dosť, napríklad ľudské teplo alebo autozapaľovač.